M5Portal.com
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenord

Registrera

Glömt ditt lösenord?
Välj tema: 
Välj språk:

Hem  Portal  M5 Forum    | E28 M5  | E34 M5  | E39 M5  | E60 M5  | F10 M5 
Aktiva ämnen (9) | Omröstningar (0) | Medlemmar | Onlineanvändare
Senaste ämnen | Sök
 Alla forum
 M5-forum för allmän diskussion
 M5 projekt
 M5 2000/04 LMB med Caramel

Du måste vara inloggad för att se alla svar.
Om du inte har registrerat dig så gör det här.
Nästlad vy
Författare Ämne  
simmaren_1

Status: offline

Postat - 2019/06/09 :  13:53:11 Visa profil Sänd simmaren_1 privat meddelande Lägg simmaren_1 till kompislistan
Tänkte försöka mig på att lägga upp lite om min bil och då jag har haft bilen i tre år lär det bli lite spontant med foton och info utan rätt tidsordning...

Jag köpte 2016-04-02 och den hade då gått 17 300 mil.
Föregående ägare är min arbetskompis svärfar som hade haft bilen i 9,5 år och då kört ca. 2 500 mil med den.

Jag har tidigare mest haft jänkare som hobbybilar (Dodge Dart -67, El Camino -70, Camaro -76 och Camaro -75) men BMW har alltid varit en favorit och jag blev väl fast för märket efter ha köpt min första BMW 320 -82 (E21).
Nu har vi tre bilar i familjen, E61 520d -06, E70 X5 35d -09 och E39 M5 2000/04.

Min första BMW:

Så till hur det blev en M5. Efter att ha råkat ut efter ett missöde när jag åkte med en kompis kändes det som jag tröttnade på blir ett tag och sålde Camaron och tänkte att jag ville ha en modernare och säkrare bil än vad en gammal tänk är.
Jag hade till och från skämtat lite med min arbetskompis att hans svärfar borde sälja sin bil till mig och våren -16 fick jag till svar att hans svärfar hade tänkt ringa mig om jag fortfarande var intresserad :)
Det slutade med att jag fick bli med min första riktiga bil :)

Första dagen som M-ägare:

Till sommaren 2019 ville jag renovera fälgarna även om de inte var riktigt hemska men då ett hjul hade lite pyspunka så var det anledningen att jag gjorde en renovering före åtgärd av stenskot mfl.
Blev sen start på säsongen men igår kom hon ut ur garaget och belönades med regn under natten så bilen och fälgarna är lite skitiga...
Bakre innerskärmar är nedtagna då jag behöver göra en 4-hjulsinställning och toe-bultarna är lite motsträviga så utan innerskärmar kommer man åt lättare :)

Land: Sweden  ~  inlägg: 115  ~  Medlem sedan: 2016/03/20  ~  Senaste besök: 2019/06/14 Varsko moderator 
  Ämne  

Hoppa till:

M5Portal.com © www.m5portal.com Gå till toppen av sidan...
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000